31 Aralık 2008

DİŞHEKİMLİĞİNDE YENİ HASTA MUAYENESİ


Bir hasta açısından, başvurduğu muayenehane ile ilgili olarak yaşadığı en önemli tecrübe “ ilk randevudur.” Muayenehane açısından, bir hastanın ilk randevuda edindiği “ilk izlenenimin” (intiba - kanaat ) bir ikinci şansı , düzeltilmesi olanağı yoktur. Bu ilk izlenim olumsuz ise çoğu zaman bunun bedeli hastanın kaybı şeklinde ortaya çıkmaktadır.


İLK KARŞILAŞMA

Her şey telefonda başlar. Başarılı bir muayenehane sekreterinin tüm amacı bu görüşmeyi kişiselleştirmek olmalıdır.
Görüşme sırasında üç mesaj verilmelidir: 1.Biz profesyoneliz. 2. Sizi önemsiyoruz. 3.Yaptığımız işi iyi yaparız.
İLK BİLMEK İSTEDİKLERİMİZ

Hastadan öğrenmek istediklerimiz üç grupta toplanabilir:
Birincisi ve en önemlisi: Hastanın ana şikayeti nedir.?
İkincisi ; bizi hastaya kim tavsiye etti.Yani hasta hangi kanaldan bize ulaşmıştır.
Ve üçüncüsü; Temel kişisel bilgiler.

Randevu verilirken, “kapsamlı bir ağız ve diş muayenesi” yapılmasının yararları ve gerekliliği hastaya iletilmelidir.
“Tavsiye” bir muayenehanenin hasta sayısının artmasının temel taşıdır.

“Acil hastalar” muayeneye hasta kazandıran ve önem verilmesi gereken bir gruptur.

MEDİKAL/DENTAL ANAMNEZ

Anamnez formunda, mutlaka, son bir yıl içinde ortaya çıkan medikal durumlar ve ilgili ilaçların belirtileceği bir bölüm olmalıdır.

Dental hikaye bölümü mutlaka “ sağlığınızla ilgili bilmemiz gereken önemli bir durum var mı?” sorusunu içermelidir.
KLİNİK HAZIRLIK

Ön hazırlığın kusursuz yapılmış olmasının en önemli katkısı, hekim bu konularla meşgul olmayacağı için, tüm konsantrasyonunu yeni hastasını dinlemeye ve tedavisi için ipuçları elde etmeye yönlendirecektir.

İLK İZLENİM

Hasta bekleme odasına girdikten sonraki ilk birkaç dakika içinde muayene ile ilgili ilk izlenimini edinecektir. Bu izlenimin ikincisi yoktur.
Hedefimiz, onlara geldikleri ilk randevuda, “bu muayenehaneye geldiğime memnunum, belli ki çok temiz ve güvenli bir yerdeyim” dedirtmek olmalıdır.

HASTAYLA TANIŞMAK

İlk tanıştığı kişilerin (resepsiyonist ve klinik yardımcı) hastanın elini sıkarak isimlerini söylemeleri çok olumlu bir görüntü yaratacaktır. “Sizi önemsiyoruz, ve değer veriyoruz” duygusu vermek çok önemlidir. DENTAL HİKAYE

Hastanın hangi sebeple muayenehaneye geldiğini bilmek çok önemlidir. Direkt olarak “şikayetleri ve bizden bekledikleri” sorulmalıdır..
MEDİKAL HİKAYE

Aspirin gibi reçetesiz de alınabilen ilaçları sormak çok önemlidir. Hastalar genellikle bunları belirtmezler, mutlaka sorulmalıdır.. Varsa alerjik durumlar mutlaka not edilmelidir.

En son, hastanın kan basıncı ölçülebilir. Pek çok hasta hiçbir diş muayenehanesinde kan basıncının ölçülmediğini söyleyecektir, ve bunu yapmanızdan hoşnut olacaktır.

DOKTORLA TANIŞMA

Doktor kapsamlı ağız ve diş muayenesini yaparken elde ettiği bulguları klinik yardımcısına sesli olarak bildirir ve hastanın da işitmesi sağlanır.. Elde edilen sonuçlar ışığında bir tedavi önerilir.
MUAYENENİN TAMAMLANMASI
Değerlendirmelerin sonunda mutlaka hastaya “aydınlanmamış, aklına takılan bir nokta olup olmadığı “ sorulur.
Eğer tedavi planı kapsamlı bir değerlendirme gerektiriyorsa ( tüm ağız rehabilitasyonu, kompleks vakalar veya implant çalışmaları ) hastaya modellerin döküleceği ve uzmanlarla konsültasyon yapılacağı anlatılır. Tedavi planını tartışmak için bir başka güne, daha kısa bir “görüşme randevusu “ verilebilir. Bu süre içinde alçı modeller elde edilir. Gerekli çalışmalar yapılır ve tedavi planı çıkartılır.
SONUÇ

Muayenehane işletmeciliği açısından bir hasta adayının muayene kapısından içeri girmesi aşaması işin en zor kısmıdır. O andan sonra yaşanabilecek olumsuzluklar nedeniyle bin bir zahmetle kazanılan bir hastayı yitirme riski bir muayene için ölümcül olabilir.

Hastalar memnun ve mutlu ayrıldıklarında, diş hekimliği keyifli ve verimli bir meslek haline gelmektedir.

Hiç yorum yok: