24 Mart 2009

NE KADAR EKMEK O KADAR PEYNİR


Diş hekimlği muayenehanesi yönetmek karmaşık bir konudur. Yönetici diş hekiminin pek çok profesyonel özelliği olmalıdır. Pek çok konuda fikir geliştirmeli, okumalı ve kendini eğitmelidir.
Ama yöneticiliğin üç saç ayağı vardır.
1. Hasta yaratmalıdır.
Belli teknikleri kullanarak kendisine hasta yaratmalıdır. Bu eylemde pek çok yöntem bulunmaktadır. Hepsi tartışılabilir. Avantaj ve dezavantajları bulunur. Ama hasta merkezli bir yaklaşım, dürüst kişilik , ve yeterli bilgi ve beceri varsa, yavaş da olsa emin adımlarla bu gerçekleşecektir.
2. İyi dişhekimliği yapılmalıdır.
Hastanın her türlü sorunları çağdaş yöntemlerle çözülmelidir. Kısa , mucizevi, inanılmaz yöntemlerden kaçınmalıdır. Denenmiş, sonucu belli yöntemler kullanılmalıdır. Hastanın sorunları sadece diş olarak değil, ağız ortamı ve çiğneme fonksiyonu olarak değerlendirilmelidir. Kapsamlı diş hekimşiği yapılmalıdır. Böylece mümkün olduğunca zaman verimli kullanılmalıdır. Diş hekimi bilgisini zaman biriminde satan kişidir. Zamanı verimli kullanmalıdır. Belirli bir zaman içinde maximum verimliliği elde etmelidir.
3. Üretilen değerle ilgili ücretleri toplamasını bilmelidir.
Koltuk veya koltuklar tüm gün dolu olsada, her dakika bir hasta girsede yapılan işlemlerin karşılığı toplanamıyorsa bütün bu çalışmanın hiç bir değeri yoktur. Diş kliniği bir iş yeridir, yardım derneği değildir. Ürettiğiniz meyvenin hasatını yapmalısınız, aksi durumda üretim yapmanın anlamı yoktur.

Hiç yorum yok: