18 Ağustos 2011

KURUMSAL YAPI ve HASTASINA SAHIP CIKMAK..

Dun yillardan beri gormedigim bir arkadasim randevu alarak ziyarete geldi....
Alt iki santral kesicisini kaybetmis. Is yerindeki arkadaslarinin tavsiyesi ile, yakindaki bir dis klinigine gidiyor..
Kopru istemeyince iki implant onerilmis. "Disaridan hoca getirtiyoruz" denmis..
Gelen genc arkadas( hoca !!)  epeyce zorluk cekerek iki implanti gerceklestirmis..
Yirmi gun once yapilan cerrahiden sonra arkadasim agrilar nedeniyle hala antibiyotik ve agri kesici kullanmaktaydi..Klinigi bir kere aradim, herkes tatildeydi..Ikinci kere "hocayi" aradim..Avcilar'dayim sizi gormeye gelemem dedi. Bir gun sonra, hocayi "cok agrim var" diye tekrar aradim. Kucukyalida bir klinikte idi. Bana sms ile antibiyotik ve agri kesici onerdi, dedi..Sorunumun cozumu icin bir yaklasim goremedim, dedi..
Sorununa yonelik dusunduklerimi soyledim..Onerilerimi, tedavi teklifimi belirttim..
Sonra sohbete gectik..
En sonda ayrilirken sunlari soyledi:
" Bu isin sonunda sunu ogrendim..Arkadas tavsiyesi falan bos..En basta kendim arayista olmaliymisim.. VE KARSIMDA KURUM YAKLASIMI ILE DURAN BIR KLINIK BULUNCAYA KADAR TEDAVIME BASLAMAMALIYMISIM..Sorun ciktiginda bana yardimci olabilecegini gordugum kisilere tedavi olmaliymisim.."
Arkadasim Bogazici Universitesinde ogretim uyesi.Egitimli. Hayatin tecrube demek oldugunu biliyor..
Klinik icin uzgunum..Cantaci implantolg ile is yapmanin, uzun donemde, kurumsal bir yapiya donusme noktasinda olan bir klinige uygun olmadigini bilmeleri gerekirdi..Farkinda degiller..O yuzden, hastalarina gerekli yardimi kendileri de saglayamamislar, ve bunun da farkinda degiller..
Simdi hastalari, baska klinikleri dolasip, Onlari ( bilmeden, kasitsiz) anlatiyor..
Kissadan hisse...



Hiç yorum yok: