29 Ekim 2011

Atina EAO dan Sağ Salim Döndük...

Şaka yapmıyorum.. Sağ salim dönmek önemli hale gelmişti...Şöyle anlatayım..
Son gün, kongrenin bitimine 2 saat kala sergi salonunda EAO başkanı Dr.Christof Hammerle ile karşılaşmıştım..Biraz sohbetten sonra dönmek üzere olduğumuzu söyledim..Görüştüğümüze memnun olduğunu söyledi ve iyi uçuşlar diledi.(Atina hava alanında grev olduğu söylentileri vardı.) Ben de biz uçmuyoruz, yelkenli ile geldik ve yelkenli ile döneceğiz dedim..Gözleri açıldı, bana dikkatlice baktı ve:     " you are kidding" : ( şaka yapıyorsunuz) dedi.. hayır gerçekten deyince, tekrar,"dalga geçmeyin nasıl yapılır bu",  falan gibi şeyler mırıldandı....Ve  cidddi olduğumuzu öğrenince hayret ( ve karışık duygular içinde : bu Türkler deli, veya ah ben de olsaydım, olabilir..) içinde güvenli yolculuklar diledi..
Evet.. Sürekli 18-33 knot rüzgar ve tekne yüksekliğinde dalga altında, ortalama 10 saat yol yaparak 3 günün sonunda Turgut Reis(Bodrum) marina ya ulaştık..Son gün Kemal ile  ile dalga yüksekliğini sıkıcı bulmaya başlamıştık..İkimizin de midesi kolayca bulandığı için, yola çıkmadan Serdar' ın kulak arklarımıza yapıştırdığı mucizevi "Skopolamin patch'i " sayesinde dalgalarla dalga geçmeyi başarmıştık..
Serdar ın usta yelken bilgisi ve dümen hakimiyeti ile Ateş in serdümen desteği sayesinde Kemal ile ben sadece "entertainer" görevi yüklenerek zor bir yolculuğu sağ salim bitirdik..Eğer başarısız olsaydık Ankara ve İstanbul daki implant doktorları ellerini ovuşturabilirlerdi..Kolay değil, her iki kentte hatırı sayılır sayıda  implant vakaları "young L yacht" kadrosunun elinden geçiyordu..
Kongreden size ne mi getirdim:
1.Bu Yunanistan'ın, bu halkla, bu yaşam tarzı ile bu krizden düzlüğe çıkması mümkün değil..( Onların da pek ümitleri yok ki, Atina da en çok implant yapan, en iyi cerrahlardan biri olan bir arkadaşım" Cosmodent te implant için adama gerek olursa haberim olsun " diye kulağıma fısıldadı..)
2..Kliniklerimizin dışında güzel bir yaşam olabilir..Keyif almalı, tadını çıkarmanın yollarını aramalıyız.
3.Bilimsel ve teknik yeterlilik açısından Avrupalı "ileri " kabul ettiğimiz ülkelerin dişcileri kadar iyi implant yapabiliyoruz..Öğrenmeye ve çalışmaya devam..
4.İstanbul da EAO Kongresi yapmak için gerekli adımlar atıldı.. İnce ince örülüyor..Yapacağız..

5. Yüz Büyük Türk diş hekimini böyle kongrelerde  bilimsel toplantıları dinlerken görmek en büyük arzumuz..

Hiç yorum yok: