31 Ocak 2016

HASTA ÇEKİCİ EYLEMLERİN ÖZÜ...

Kliniğinizi veya diş hekimi olarak kendinizi tanıtmanız zaman alır..Cok emek gerektirir..
Nihayetinde hastalar gelmeye baslar, yavaş, yavaş..
İlk muayenehanemi açarken, hesabım tutmadı..(ne muayenehaneydi ama: tek oda, sobalı, bekleme: 2 doktor ile ortak, hemşire: 2 doktor ile ortak (en genc ben oldugum için hep ihmal edilirdim)..) Her gun bir diş ceksem , iki dolgu yapsam, ve haftada bir kuron yapsam , aylık masraflarımı odeyebilecektim..
Hesabım tutmadı, bazı aylar senetlerimi odeyemiyordum..
Ama hekim hizmetlerini pazarlamaktan vazgecemez..Her sıradan eylemimiz içinde "bana hasta olarak gelmenizi / gelmeye devam etmenizi isterim" dusuncesi kacınılmaz olarak vardır..
Kimi meslekdaşlar bunun dozunu kaçırabilir..Limitlerimizi, kişiliğimize uygun düşecek şekilde , belirleyebilmeliyiz..Geçenlerde, bana" limit aşımı" gibi gelen bir tavır anlatıldı, yapan meslekdaşa gore ise herşey "normaldir " sanırım..x şehirdeki, x hekim, lüks bir araba kiralayıp, (satın alamıyacagı kadar pahalı) ," falan hekimin arabasıdır" diyerek diğer cok pahalı arabaların yıkandığı parka gonderiyor. Arabalarını getirenler kendi arabasını gorsunler diye..flaş,flaş, flaş).
Bizim zamanımızda daha farklıydı..Kuluplerde sanatcılara çicek gonderilir, isminiz anons edilir, sanatcı "sevgili doktorum" diye tesekkur ederdi..
Muayenehanemi açtığımda; "hiç bir gün çicek göndermiyeceğim " demiştim..Kulüplere de gitmedim zaten..
Ama kendimce "hasta çekici " eylemlerim hep sürdü..Sürüyor da..
Bu eylemin zor ve suresiz oldugunu en başta yazmıştım..
Herkes kendince başarıyor..Ama kilit taşı bunu başarmak değil, bunu başardıktan sonra gelen eylemler bütünü.
O hasta ile ne yapılacağı..
Bu da başka bir yazının konusu olsun..

Hiç yorum yok: