13 Haziran 2010

İMPLANT DİŞHEKİMLİĞİ NEREYE GİDİYOR ?

İmplant yapan her diş hekiminin benzer yakınması var: "Piyasayı öldürüyoruz."
İmplant uygulaması bir sağlık hizmeti. Belli bir kalitede ve güvenilirlikte olması gerekir; hastaya zarar verilmemesi gerekir. Hem de uzun zaman dilimleri içinde...
Oysa, implant uygulamalarının karşı durulamaz bir hızda yayagınlaşması pek çok sorunla birlikte geldi. Yeterli ve gerekli eğitimi almadan, sınırlarını bilmeden, bilmediğini bilmeden çok sıradan ve fakat yaygın bir şekilde uygulamalar yapıldı, yapılmakta. İmplant satıcısını cerrahiye sokup onun yönlendirmesiyle cerrahisini yapan hekimler türedi.
Bir seyahatim sırasında, uçakta yanıma oturan Friatec implant satıcısı genç arkadaş " hocam bazan elime motoru alıp kendim cerrahi yapasım geliyor, ne kadar az bilgili ve beceriksiz diş hekimi var bilemezsiniz" diyebiliyor. Firma içi eğitimlerde edindiği tek taraflı genel bilgilerle kendisini "implant gurusu" görecek kadar densizleşebiliyorlar..
Ama bunun sorumlusu kim.? İçinde olduğumuz, ilkesiz, beceriksiz, verimsiz, kargaşa ortamının gerçek sorumlusu kimler..? Sadece implantlarını daha çok satmak isyteyen firmalar olabilir mi?Peki ; diş hekimleri, odalar, eğitim kurumları, hocalar, implant koçları,  hastalar.....?
Ve, bu böyle devam edebilir mi.?
Şu soruların yanıtını düşünür müsünüz.?
1. Cerrahideki ( veya periodaki ) doktora öğrencisi, arkasında implant firmasının satıcısı ile muyenehanelere gidip implant uygulayarak fiyatları ne kadar daha aşağıya çekebilirler. Vergi vermeden, muayene yatırımı yapmadan, personel masrafı yapmadan , kısacası elini taşın altına sokmadan önemli bir diş hekimliği işi yapmaları etik olarak ne kadar doğru..? Oda bu konuya ne kadar ilgi duyuyor? Hatta bu sorunun farkında mı ? Fakülte bölüm başkanı bunu bilse ne der?
2. İmplant firmaları "ben ne satarsam diş hekimi onu alır. Ben ne söylersem onu uygular. Ne kadar çok sayıda implant yaparsa onun için o kadar iyi.." düşüncesini ve felsefelerini daha ne kadar kullanabilecek.. Buna diş hekimleri izin vermeye devam edecek mi?
Aykırı ve zor sorular olduğunu biliyorum..Ben yanıtları merak ediyorum.. Paylaşalım mı ?

Hiç yorum yok: