20 Şubat 2012

AKISKAN KOMPOZIT DOLGU

Akiskan kompozitler (flowable composit) hayatimiza yeni girdi..Aslinda biraz zayif girdi..Bu kadar kullanim kolayligi ve kullanim yayginligi olusturacagini hic beklemiyordum..Belki uretenler de beklemiyordu..
Ama simdilerde malzemeyi tanidikca muhtesem kullanim alanlari uretiyorum..
En cok su alanlarda kullaniyorum..
1.Kole dolgulari..Kendime ozgu bir teknik gelistirdim diyebilirim..Belki herkes ayni seyi bulmustur da birbirimizden habersiz uyguluyoruz..Kole dolgularinda standart komposit kullanmayi biraktim..Akiskan bu konuda rakipsiz..
2.Fissur sealant yerine..Etch, ve bond ile standart dolgu gibi akiskan ile fissurleri cok kolay ve estetik doldurabiliyorum..
3.Komposit dolgularda kaide maddesi olarak..Etch, prime ve bond (kavite derinligine gore bazan 2-3 kere) yaptiktan sonta dentin yuzeyini komple kapliyorum ve 20 san. polimerize deiyorum..Iki yuzlu dolgularda, matrisin koleyi optugu yuzeyi flow ile muhurluyorum..Ve, daha sonra kucuk parcalar halinde standart dolgumu yerlestiriyorum..

Kompositlerde post operatif hassasiyet sorunum hic kalmadi..Cam iyonomer, siman , vs.. farkli maddeler kullanmiyorum..
Akiskan kompositler hekimlik kaliteme katki yapti..Ve hayatimi kolaylastirdi..

Hiç yorum yok: