19 Şubat 2012

GENC DİŞHEKİMİ OLSAYDIM..!!

Yeni mezun her dişhekiminin rüyası muayenehane acmaktır..Ama mezun olur olmaz hesap kitap yapar ve genellikle pek çok geçerli sebepten ötürü vaz geçerler..para bulacaksın, hasta bulacaksın ,vs, vs...
Bazıları canını dişine takar, ve aileden de biraz destek görürse muayenehanesini açar..
Ben ikinci gruba dahilim..Kıt kanaat muayenehanemi acmış ve çok zor koşullarda Istanbul -Osmanbey gibi bir yerde (şimdi olsa kesin yapmam) mücadeleye atılmıştım..ne mücadele ama..
Bugün düşünüyorum da,acaba yeni bir muayenehanede "olmazsa olmazlar" neler olamlıdır..
Diş hekimi patron..Unit fotoy, el aletlerini saymaya gerek yok..
Otoklav olmazsa olmaz.
Rontgen (panaromik değil) olmazsa olmaz..Bizim dönemimizde tabelaya "rontgen var" diye yazılırdı..Bu bir ayrıcalıktı..(Aerator var diye tabelasına yazanı da gormüştüm.)
Bir yardımcı personel olmazsa olmaz..Hekim hem doktorluk yapacak, hem kapıya bakacak, hem parayı alacak, hem randevu verecek ve hem de ortalığı toparlayacak...Bu mumkun değil artık..(bizim zamanımızda öyleydi)..
Yardımcı personel kendi ucretini ,doktorun yapacağı indirimleri yapmayarak, kendisi çıkartacaktır..Tereddüt etmeye gerek yok..
Bir süre sonra, ya da ekonomi uygun olursa hemen en basta, ikinci bir personel bulundurmak gerekir..
Bir kişi klinik yardımcısı..Dental işlemler sırasında hekime yardım etme asli gorevi..Bunun yanında,randevuya yardım (periyodik kontrol takibi) , labaratuvar takibi, malzeme takibi ve klinik duzeni ve temizliği..
İkinci kişi hasta kabul sorumlusu,(veya sekreter, veya ofis sorumlusu)..Asli görevi klinik dışındaki bölümün yönetimi..Hasta kabul ve randevu verme, randevu takibi,bekleme odası düzeni, para tahsilatı, ön kasa muhasebesi (banka, vergi, fatura)..
İşte bu yapı , küçük de olsa bir muayenehaneyi "ideal bir klinik" durumuna sokmak için yeterlidir..Gerisi diş hekiminin kişisel yeteneğine , çalışkanlığına, hırsına ve hayata bakışına kalmıştır..

Hiç yorum yok: