Trafik ve zaman sorununun bilincinde olarak , örneğin, hastam Kadıkoy'den gelen bir ev hanımı ise , gün ortasında, kopru trafiğinin yoğun olmadığı saatleri öneriyorum..
Yine, çalışma saatleri belirli olan kişiler tarafından tercih edilen, öğle yemeği molası saatleri, veya akşam çıkış saatlerine yakın randevularımı ev hanımı veya emekli kişlere vermemeye özen gösteriyorum..
Bütün bu "detay" ilkelerimi, randevu yetkilisi ile paylaşıyorum..Çünki randevularımı ben değil O organize ediyor kliniğimde..
Bir saatlik randevusuna 20 dakika geciken bir hastanız, gelirgelmez kliniğe alındıgında, ilk iş sizden geciktiği için özür dileyecektir..
" Doktor bey çok özür dilerim, geciktim..Nişantaş'da nasıl bir trafik vardı.."..Eğer buna yanıt olarak ilk cümleniz " Zararı yok Ayse hanım, olur boyle seyler ." derseniz....Geçmiş olsun..hastanız gelecek randevularına da gecikecektir..Biliyoruz, Istanbul da trafik sorunu var. Fakat, hastalarımız gecikirse randevu ile çalışmanın anlamı olmaz ve gecikmeyen hastaya haksızlık etmiş oluruz..Düzenimiz alt-üst olur..
Bu durumda, soylenecek pek çok, güzel ,uyarma ve fakat anlayış içeren cümle kurulabilir. Bir tanesi şu olabilir: ".....size bir saat ayırmıştım Ayse hanım , 40 dakıkamız kaldı , bakalım neler yapabiliriz.."...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder