21 Ekim 2017

BECERİKSİZLİK, BECERİKSİZCE KARŞILANMAMALI...

Muayenehaneye katkı yapma açısından , motivasyonu yüksek ve işini iyi yapan bir ekip ile çalışmak kadar önemli başka birşey yoktur.
Muayenehanede zarar verme açısından, sorunlu ve beceriksiz bir ekipten daha tehlikeli birşey yoktur..

Randevu görevlisi telefonda randevu iptalini nasıl yönetiyor, hemşireniz  ağız spatülünü  elinize nasıl uzatıyor, veya muhasebeciniz hangi durumlarda tahsilat yapmakta acemi davranıyor.?
Onların becerisini ve iş yapma kapasitesini günlük akış içinde sürekli değerlendirme şansınız oluyor..Bu iyidir, bunu değerlendirmelisiniz ve ölçmelisiniz  de..Uygun mekanda ve uygun zamanda bunu kendileriyle paylaşıyor musunuz ? Yoksa bu izlenimleri kendinize saklayıp, biriktirip, zamansız patlamalarla, personelinizi rencide ederek mi ortaya çıkartıyorsunuz?

Sadece olumsuzluklara odaklanmayın..Yardımcınızın iyi ve hoş bir davranışını , başarılı bir eylemini gördüğünüzde, "hastanın önünde " bundan övgü ile bahsedin. Hemşirenizi hastanızın önünde onurlandırmak O nu bir kat daha fazla mutlu edecektir..

Yapılmaması gereken bir davranış gördüğünüzde, eğer sakin değilseniz, hemen konuşmaya -çözmeye kalkmayın..Ama görmezden de gelmeyin, "olur böyle şeyler " diyerek birikmesine , sorunun büyümesine olanak vermeyin.

Herhangi bir eleştiride "eyleme odaklanın " , kişiye değil.. "Ayşe ne dağınıksın, ortalığı temizlememişsin " yerine,  " kliniğin daha önce konuşup - anlaştığımız şekilde temizlenmesi önemlidir" demek daha doğrudur..

Bir sorunu çözmede, tartışma masasının etrafında,  nihai hedefiniz "tartışmayı kazanmak" olmamalı, bunun yerine kliniğin ve sistemin kazanımı için" durumun belirlenmesi ve kabullenilmesi" olmalıdır..
Çözüm ve iyileştirme için karar verilmeli ve ekip çalışmasının önemi ortaya konmalıdır..


Hiç yorum yok: