Çok çalışmak başka, verimli olmak başkadır. Pek çok diş hekimi verimliliğini arttırmak ister. Fakat nasıl yapılacağını bilmez. Çoğu zaman tersi olur ve masraflar artar. Şimdi, bu konuda neler yapılabileceğini gözden geçirelim.
1.Randevularda verimlilik
Bir gün içinde çok sayıda hastaya bakmak mutlaka verimli olmak anlamına gelmez.
Kendinizi test etmek için, geçen haftadan dolu olduğunuz bir gün seçin. O gün içinde her hastadan tahsil ettiğiniz para miktarını hastanın isminin yanına yazınız. Bazı günlerde ne kadar verimsiz olduğunuza kendiniz de şaşacaksınız.
2.Yardımcılarınızın yeteneklerinden en üst düzeyde yararlanın
Klinik yardımcınızın yeteneklerini, neler yapabileceğini bilmelisiniz..
3. Alacak listenizin kabarık olmamasını sağlayın
Tedavi ücretini tahsil edemiyorsanız , üretim yapmanın pek bir yararı yoktur.
Her muayenehanenin yazılı bir “genel tahsilat sistemi” olmalıdır.
4. Tedavi planlamasına zaman ayırın
Yapılan en yaygın yanlışlardan biri, yeni hastalarda, tedavi işlemi yapılmayacağı için, onlara yeterli zamanı ayırmamaktır. Oysa, yeni hastaya sunacağınız tedavi planı ve ücretlendirme, muayenehane için biraz sonra yapacağınız tek bir dolgudan çok daha önemlidir.
5. Yeterli sayıda eleman bulundurun: Çok az yada çok fazla değil
İşe aldığınız çalışanların “görev tanımlarını “ gözden geçirin. Aynı işi birden fazla kişiye delege etmemiş olun.
6. Var olan hastalarınızı muayenehanede tutabilmelisiniz
Sisteminizde var olan “çatlaklardan” sürekli hasta kaybediyorsanız, bu kayıpları karşılamak için daha çok çaba sarf edecek ve sürekli bir strese maruz kalacaksınız.
7. Her ay, “kişi-başı maliyet” analizi yapmalısınız. Kişi başı maliyet hesabının bilinmeyişi veya yapılmayışı nedeniyle pek çok önemli kriter bilinmiyor olacaktır. Hatta, belki hekim, içinde bulunduğu durumun dramatikliğinin farkında olmayacaktır.. Gerekli hesaplamalar yapıldığında görülebilir ki, muayenehanenin varlığını sürdürmek yerine, kapatıp bir başka muayenehanede veya işte çalışmak daha realist olacaktır.
1.Randevularda verimlilik
Bir gün içinde çok sayıda hastaya bakmak mutlaka verimli olmak anlamına gelmez.
Kendinizi test etmek için, geçen haftadan dolu olduğunuz bir gün seçin. O gün içinde her hastadan tahsil ettiğiniz para miktarını hastanın isminin yanına yazınız. Bazı günlerde ne kadar verimsiz olduğunuza kendiniz de şaşacaksınız.
2.Yardımcılarınızın yeteneklerinden en üst düzeyde yararlanın
Klinik yardımcınızın yeteneklerini, neler yapabileceğini bilmelisiniz..
3. Alacak listenizin kabarık olmamasını sağlayın
Tedavi ücretini tahsil edemiyorsanız , üretim yapmanın pek bir yararı yoktur.
Her muayenehanenin yazılı bir “genel tahsilat sistemi” olmalıdır.
4. Tedavi planlamasına zaman ayırın
Yapılan en yaygın yanlışlardan biri, yeni hastalarda, tedavi işlemi yapılmayacağı için, onlara yeterli zamanı ayırmamaktır. Oysa, yeni hastaya sunacağınız tedavi planı ve ücretlendirme, muayenehane için biraz sonra yapacağınız tek bir dolgudan çok daha önemlidir.
5. Yeterli sayıda eleman bulundurun: Çok az yada çok fazla değil
İşe aldığınız çalışanların “görev tanımlarını “ gözden geçirin. Aynı işi birden fazla kişiye delege etmemiş olun.
6. Var olan hastalarınızı muayenehanede tutabilmelisiniz
Sisteminizde var olan “çatlaklardan” sürekli hasta kaybediyorsanız, bu kayıpları karşılamak için daha çok çaba sarf edecek ve sürekli bir strese maruz kalacaksınız.
7. Her ay, “kişi-başı maliyet” analizi yapmalısınız. Kişi başı maliyet hesabının bilinmeyişi veya yapılmayışı nedeniyle pek çok önemli kriter bilinmiyor olacaktır. Hatta, belki hekim, içinde bulunduğu durumun dramatikliğinin farkında olmayacaktır.. Gerekli hesaplamalar yapıldığında görülebilir ki, muayenehanenin varlığını sürdürmek yerine, kapatıp bir başka muayenehanede veya işte çalışmak daha realist olacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder