2 Ocak 2009

ESTETİK DİŞ HEKİMLİĞİ









Estetik diş hekimliğinde iyi sonuç elde edebilmek için belli bir sistem geliştirmek gerekir. Bilgi ve deneyimimizi bu sistem içeriğine katarak başarılı bir sonuç elde etmek mümkün olacaktır. Dolayısı ile pek çok farklı yöntem ve farklı sonuç elde edilebilir. Kullanılan malzeme ve üretim tekniği bu sistem içeriğinde önmeli bir rol oynar. Son bir kaç yıl içinde popülerite kazanan Aluminyum Oksit ve Zirconium Oksit malzemeler daha iyi sonuçlar elde edilmesine olanak tanıyor. Bu malzemelerin üretim teknikleri açısından farklılıkları var. Procera, Lava, Cercon, ve daha basit diğer yöntemler. Ben bunlardan Procera isimli olanını kullanıyorum. .
Procera en eski ve en çok denenmiş olan yöntem. Uzun dönem araştırmaları sunabiliyor. ( Ne kadar kırılıyor, diş eti ile ne kadar uyumlu, kenar uyumu ne kadar hassas vs..) Simante ederken asit etch, primer, bond kullanmanıza gerek yok ; standart cam iyonomer veya compozit siman kullanabiliyorsunuz. Coping'in et kalınlığı uniform, yani her yerde aynı. Bu, çok ince (laminatta 25 micron , kuronda 40- 60 micron ) olabiliyor. Kalın istiyorsak çift scan yaparak istediğimiz kadar kalın bir çekirdek elde edilebiliyor. Coping şeffaf , beyaz (B1) veya dentin renklerinde ( A3 ) üretilebiliyor. Coping ile kesilmiş diş yüzeyi arasında her zaman belirli bir aralık bulunuyor. Yani, coping kesik dişe sacede koledeki basamakta temas ediyor. Bu kuronun uyumu (fit) açısından çok önemli. Ve.. belki en önemlisi, kuron 5 yıl içinde kırılırsa, çekirdek ( coping ) hiç sorgulanmadan ücretsiz olarak yeniden üretilip size gönderiliyor., Ve ,bunun için yeniden ölçü almanıza gerek yok. Laboratuvarınız ile kırık kuronun yeniden yapılma maliyetini kim üstlenecek tartışmasına girmiyorsunuz... Diğer sistemlerde, bu yazdığım avantajların bazıları bulunabiliyor. Onlar da iyi sistemler. Ama ben PROCERA yı kullanmayı tercih ediyorum..

Hiç yorum yok: