28 Şubat 2010

DİŞHEKİMLİĞİ EYLEMLERİ YALIN DOKTORLUK HİZMETİDİR....



Bir bayan, 58 yaşında. Bir sınıf arkadaşımın referansı ile bana ulaşıyor.
Şikayetlerini sordum:
"Yüzümde, kulağıma doğru çıkan bir ağrı var. Zaman zaman oluyor. Bu sabah uykudan kalkınca oldu, 2-3 aydır devam ediyor. Eklemlerimde sorun varmış." Elinde, zarf içinde mandibuler eklem tomografileri. Daha önce bir KBB uzmanı ile  de görüşmüş.
Geniş kapsamlı bir eklem, okluzyon ve diş muayenesi yaptım. Kuron altındaki ayak dişlerden iki tanesinde çürük tesbit ettim. Panaromik rontgen ile bulguları desteklemek istedim. Üst çene 7 numaradaki çürük oldukça büyüktü..
Hastaya bulgularımdan bahsettim. Sonuçta, kanal tedavisi ve dolgulardan sonra bir ağrısının kalmama ihtimalinin çok yüksek olacağını anlattım.
Teşhisim tamamıyle doğru idi. Tedavilerin tamamlanmasından sonra hastanın bütün ağrıları geçti. Eklem sorunu olmadığı belirlenmiş oldu...
Bu tedavilerin sonunda hastadan ne tahsil edilmiştir.? İki diş için dolgu ve bir kanal tedavisi... Eğer dolgu ücretiniz yüksek ise, hasta size : " Bu fiyata dolgu olur mu doktor bey, arkadaşım bizim sokaktaki klinikte dolgularını bu ücretin yarı fiyatına yaptırıyor".. Diyebilir mi.?
Burada verilen hizmet nedir.? Sadece dolgu yapmak mı...
Yoksa başka hekimlerin eklem rahatsızlığı sandığı, eklem tomogrofisi istediği ; belki okluzyon ayarlamaları, gece plakları, protez değişimleri yapacakları bir vakayı yerinde bir teşhis ile sadece iki dolgu ile çözdünüz mü..? Buna "doktorluk bilgisi ve deneyimi" hizmeti denebilir mi..? Ve , tahsil ettiğimiz ücretin bu hizmetin karşılığı olduğu kesin olarak kabul edilmeli mi...?
Verilen hizmetin, bir "dolgu yapmak", "diş çekmek", "kuron kesmek" olmadığının ve belirli bir bilgi ve deneyim sonucunda yalın bir "doktorluk " yaptığımızın fakına ne zaman varacağız...

Hiç yorum yok: