11 Eylül 2010

OKULDA ÖĞRENEMEDİKLERİMİZ, BİR..

İyi çalışan bir muayenehanesi olan arkadaşımla karşılaştım geçenlerde. İşler nasıl diye sordum alışkanlılkla..O da " Allaha şükür, bu ay çok iyi gitti." dedi.. Konu derinleşince, sadece o ay içinde topladığı miktarı söylediğini öğrendim..Toplam masrafını, dolayısıyla o ayki net kazancını bilmiyordu. Oysa, orta yaşı geçmiş, oldukca yüksek sayıda hastası olan, iyi işler yapan , başarılı bir hekimdir.. Ama, kilit önemdeki basit hesabı bilmiyordu..

Her işletme, yapılan üretim sonunda ne kadar kar yaptığını bilmek zorundadır. Bu karın varlığı, miktarı, nasıl ortaya çıktığı gibi belirleyiciler ile  işletme üretime devam eder yada kapatılır..

Arkadaşım şu basit hesabı yapmıyordu: Her ay ( belirli bir zaman dilimi içinde) ne kadar işlem ( üretim) yaptı, ne kadar tahsilat yaptı, ve ne kadar masraf yaptı..

Toplanan ücretler yazıldığı gibi, yapılan harcamalar da yazılmalıdır. Bu yapıldığında, bazı muayenehanelerde ne kadar az karlılıkla çalışıldığı ortaya çıkacaktır. Böylece, harcadığınız zamanı da göz önüne alarak, hayatınızla ilgili somut veriler toplar ve planlar yapabilirsiniz..Stratejinizi gözden geçiririsiniz..

Hergün bir kağıt parçasına tahsil edilen ücretleri, ve yapılan harcamaları yazın lütfen..Ve, bakın NELER BULACAKSINIZ KENDİNİZLE İLGİLİ....

Hiç yorum yok: